Spørgsmål: Hvordan bruger du os som bank?

Har du fået brev fra os? Her kan du svare på, hvordan du forventer at bruge Handelsbanken fremover

Sådan gør du

Morfar o barnbarn
  1. Klik på knappen nedenfor
  2. Log på med MitID
  3. Svar på spørgsmålene og upload billedlegitimation
  4. Tryk på "Send svar"

Jyske Bank har købt Handelsbanken Danmark. Jyske Bank er derfor afsender af denne hjemmeside, uanset at Handelsbanken-navnet fremgår herpå. Du vil i en periode stadig kunne se Handelsbanken-navnet flere steder. 


Derfor stiller vi spørgsmål

Hvor kommer pengene fra? Forventer du at overføre penge til udlandet? Vil du sende en kopi af dit pas eller kørekort? Det kan for nogen virke som en mistænkeliggørelse, når vi spørger dig om personlige oplysninger. Men der er en god grund til de mange spørgsmål.

Det er et krav i den danske hvidvasklov, at vi kan dokumentere, hvem vores kunder er, og hvordan de bruger os som bank. Det krav gælder alle danske banker, og på den måde er både vi og du som kunde med til at bekæmpe hvidvask og anden økonomisk kriminalitet. Når vi har dine svar, kan vi bedre reagere, hvis noget – mod forventning – ikke er, som det skal være.

Du kan læse Finanstilsynets svar på, hvorfor de danske pengeinstitutter beder om legitimation og stiller en række personlige spørgsmål til kundernes privatøkonomiske forhold med henvisning til hvidvaskloven.

I denne film kan du se mere om, hvorfor vi beder om legitimation, og hvorfor vi spørger ind til dine overførsler, samt hvor pengene stammer fra.

Filmen er udarbejdet af Lokale Pengeinstitutter.


Spørgsmål og svar om opdatering af kundeinformation


    Har du spørgsmål?

    Ring til os på +45 7070 7266

    Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage mellem 8-18, og om torsdagen er vi her til kl. 19.

    Du er også velkommen til at udfylde vores kontaktformular eller sende en sms til +45 2829 6586, så bliver du ringet op inden for vores åbningstider.