Black Friday og julehandlen er højsæson for svindlere. Så når du jagter de gode tilbud på nettet, er der grund til at være ekstra opmærksom.
- Brug de hjemmesider, du kender i forvejen
- Handler du i andre netbutikker, kan du med fordel tjekke deres anmeldelser på Trustpilot eller e-mærket, inden du godkender købet
- Læs teksten grundigt i MitID-appen, inden du godkender, så du er sikker på, at netbutikkens navn og beløbet er korrekt
- Giv aldrig dine kort- eller MitID-oplysninger til andre
- Pas på SMS’er og mails fra fragtfirmaer. Sandsynligheden for, at du venter en pakke, er stor i disse uger, men lad dig ikke lokke til at indtaste kortoplysninger på baggrund af en besked fra Postnord, GLS eller andre fragtfirmaer.
Bliver dit Visa/Dankort afvist?
Bliver din betaling med Visa/Dankort afvist, kan det skyldes, at du har nået Visa/Dankorts beløbsgrænse på Visa-delen af kortet, som er på 25.000 kroner pr. løbende 30 dage. Det skyldes typisk, at flere danske butikker vælger kun at modtage Visa-betalinger. Derudover trækker betalinger med Apple Pay, Google Pay og Garmin Pay på Visa-delen af dit kort.
Support
Har du spørgsmål til en kortbetaling, eller hvorfor din betaling eventuelt bliver afvist, kan du ringe til Nets Kundeservice døgnet rundt:
- Visa/Dankort support: tlf. 4489 2929
- Mastercard support: tlf. 4489 2750