Anmeld skade ved rejse

Sådan anmelder du en skade, hvis du har en rejseforsikring tilknyttet dit Handelsbanken Mastercard.

Hvis skaden er sket

Akut sygdom eller skade på rejsen

For at sikre dig den bedste behandling, skal du som det første altid ringe til Zurich Assistance, hvis du bliver akut syg eller kommer til skade. Zurich Assistance vil så henvise dig til det nærmeste behandlingssted. 

Ring på telefon +45 3246 6422 (døgnet rundt)

Bagageforsinkelse

Er indskrevet bagage forsinket mere end 3 timer, dækker forsikringen rimelige og nødvendige udgifter til fx livsnødvendig medicin, beklædning og toiletartikler. 

Flyforsinkelse

Er dit fly forsinket mere end 4 timer, dækker din forsikring nødvendige indkøb til måltider og forfriskninger. Kontakt altid Zurich Assistance og få hjælp til at arrangere eventuel hotelovernatning eller ny flybillet.

Skaden anmeldes straks efter hjemkomst og vedlægges originale kvitteringer for alle indkøb, PIR-rapport og lignende. 

Afbestilling af rejse

Er du nødsaget til at afbestille rejsen på grund af din eller din nærmeste families akutte sygdom eller tilskadekomst, skal du kontakte Zurich på telefon: +45 3246 6426.

Vigtigt at gøre med det samme:

Derefter skal du udfylde og indsende nedenstående skadeanmeldelse til Zurich, vedlagt dokumentation.


Anmeld skade – sådan gør du

Dokumentation for skade 

Følgende dokumenter og information er altid nødvendig for hver skade:

  • kvittering/dokumentation for at rejsen er betalt med kortet (Classic og Gold)
  • bestillingsbekræftelse/rejsebevis med information om rejsende, totalpris og afgange
  • oplysninger om andet forsikringsselskab med rejseforsikring med evt. aftalenummer
  • IBAN-nummeret til kontoen, du vil have erstatningen udbetalt til – Se IBAN under kontovilkår i din Netbank

Kontakt Zurich

Akut skade
Zurich Assistance
Ring: +45 3246 6422
Døgnet rundt

Ikke akut skade
Ring: +45 3246 6426
Hverdage 8.15 - 20.00
Lørdag 9.00 - 15.00

Adresse
Zurich Rejseforsikring
Frederiksgade 17, 1.
1265 København K 
Send e-mail