Rejseforsikring

Vælg et Mastercard med en rejse- og afbestillingsforsikring, der dækker dig og din familie på rejser i hele verden.
Flyter runt i poolen i en badring.

Rejseforsikring giver dig tryghed på rejsen

Rejseforsikring

Med et Handelsbanken Mastercard kan du have adgang til en omfattende rejseforsikring. Hvordan du er dækket, afhænger af, hvilket Mastercard du vælger.

Rejseforsikringen dækker i hele verden og dækker både dig og din familie. Med rejseforsikringen har du også en afbestillingsforsikring, hvis du inden afrejse bliver akut syg eller kommer til skade. Kommer du ud for en ulykke eller bliver syg på rejsen, får du hjælp og erstatning.

Du har også mulighed for at få erstatning, hvis dit fly bliver aflyst eller forsinket, hvis din bagage kommer på afveje, eller hvis du er tvunget til at afbryde din rejse.

Vælg det Mastercard med den rejseforsikring, der dækker dit og din families behov.

Sammenlign rejseforsikring
Forsikringsbetingelser – Rejseforsikring for Handelsbanken Mastercard (pdf)
Sådan er du dækket under coronapandemien

Kontakt Zurich

Akut skade
Zurich Assistance
Ring: +45 3246 6422
Døgnet rundt

Ikke akut skade
Ring: +45 3246 6426
Hverdage 8.15 - 20.00
Lørdag 9.00 - 15.00

Adresse
Zurich Rejseforsikring
Frederiksgade 17, 1.
1265 København K
Send e-mail


Hvis skaden er sket

Førstehjælpstaske

Anmeld skade

Ved akut hjælp i udlandet
For at sikre dig den bedste behandling, skal du som det første altid ringe til Zurich Assistance, hvis du bliver akut syg eller kommer til skade. Zurich Assistance vil så henvise dig til det nærmeste behandlingssted. Du kan ringe døgnet rundt, uanset hvor i verden du er.

Ring på +45 3246 6422

Ved ikke-akut skade
Når du kommer hjem, skal du anmelde din skade til Zurich snarest muligt. Sørg for at gemme kvitteringer og dokumentation som fx politianmelde eller PIR-rapport for mistet bagage.


Værd at vide før du rejser

glödlampa

Medicinsk forhåndsvurdering

Få undersøgt, hvad din rejseforsikring dækker, inden du bestiller eller rejser af sted. Det er vigtigt, hvis du du har en kronisk sygdom, eller hvis du er blevet syg inden afrejse – din rejseforsikring dækker nemlig kun akut opstået sygdom eller skade ved afbestilling af rejse, eller når du rejser.

Du kan først få en endelig medicinsk forhåndsvurdering, når der er mindre end to måneder til, du skal rejse. Hvis du allerede ved bestilling af rejsen er i tvivl, om du vil være dækket på rejsen, er det altid en god ide at kontakte Zurich for rådgivning på telefon +45 3246 6426. 

Sådan gør du

Bestil en medicinsk forhåndsvurdering via linket nedenfor. Du skal bruge følgende oplysninger:
  • Angiv rejseperiode
  • Vælg Handelsbanken som forsikringsselskab
  • Indtast dit Mastercard kortnummer
  • Hav gerne relevante dokumenter fra læge eller hospital indscannet, så de evt. kan vedhæftes

Vær opmærksom på, at du opretter en sag hos SOS International, som foretager vurderingen på vegne af Zurich. Alle henvendelser vedrørende forhåndsgodkendelse skal ske til Zurich Assistance på telefon +45 3246 6422.


Certifikat til visumansøgning

Når du skal ansøge om visum, kan du blive bedt om at dokumentere, at du har en rejseforsikring. Zurich kan udstede et certifikat til dig, som bekræfter din rejseforsikring. 

Sådan gør du

Du bestiller et certifikat ved at sende en mail til Zurich med følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Personnummer
  • Rejsemål
  • Ud- og hjemrejsedato (rejsen må maksimalt vare 60 dage, medmindre rejsetidsforlængelse er tilkøbt)
  • Kvittering på at minimum 50% af rejsens totale udgifter er betalt med Handelsbanken Mastercard (gælder Classic og Gold).
  • Kvittering for rejsen (gælder Platinum)
  • Telefonnummer til hovedkortholder
  • Korttype, alternativt de 6 første cifre i kortnummeret
Husk, at alle rejsende skal have et personligt certifikat. Send derfor disse oplysninger for samtlige medrejsende.
the globe