Du kan gøre indsigelse, når:
- du ikke modtager den vare, du har bestilt
- du bliver trukket dobbelt ved et køb
- du bliver trukket for et forkert beløb
- du har ukendte korttransaktioner
- butikken eller leverandøren, du har handlet hos, går konkurs
Sådan gør du
Du skal altid forsøge at løse problemet direkte med den butik, du har handlet hos, inden du opretter en indsigelse.
Når du betaler med enten dit Visa/Dankort eller Mastercard, har du i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling til din konto. Reglerne for at gøre indsigelse er forskellige alt efter, hvilket kort du handler med. Er du i tvivl, om det er en Dankort- eller Visatransaktion, kan du klikke ind på detaljerne for posteringen i din Netbank eller Mobilbank.
Indsigelsesmuligheder på Visa/Dankort (Visa-delen) (pdf)
Indsigelsesmuligheder på Mastercard (pdf)
Indsigelsesmuligheder på MobilePay-betalingerÅbner i nyt vindue