Indsigelse

Dine indsigelsesmuligheder ved fejl, misbrug eller svindel.
hænder på tastatur

Hvis du opdager kortbetalinger på din konto, du ikke kender til, eller hvis du ikke modtager den vare, du har købt med dit kort, har du mulighed for at gøre indsigelse via banken.

Du kan gøre indsigelse når:

  • du ikke modtager den vare, du har bestilt 
  • du bliver trukket dobbelt ved et køb
  • du bliver trukket for forkert beløb
  • du har ukendte korttransaktioner
  • butikken eller leverandøren, du har handlet hos, går konkurs 

Sådan gør du

Du skal altid forsøge at løse problemet direkte med den butik, du har handlet hos, inden du tager kontakt til din rådgiver. Du skal kunne dokumentere, at du har kontaktet butikken eller forsøgt at komme i kontakt med dem.

Indsigelsesmulighederne varierer alt efter, hvilket kort beløbet er trukket på. Er du i tvivl, om det er en Dankort- eller Visatransaktion, kan du klikke ind på detaljerne for posteringen i din Netbank eller Mobilbank. 

Indsigelsesmuligheder på Dankort (pdf)
Indsigelsemuligheder på Visa/Dankort (Visa-delen) (pdf)
Indsigelsesmuligheder på Mastercard (pdf)