Hvis du har forsøgt at logge på Netbank - uden at godkende første gang - og du indtaster dit BrugerID og trykker Næste en gang til. Det registrerer MitID appen som to samtidige anmodninger, som derfor bliver annulleret.
Sådan gør du
- Vent 30 sekunder
- Luk MitID appen
- Log på Netbank igen
Husk, at du ikke modtager notifikationer fra MitID appen, som du kender det i NemID appen.
Tip: Vent med at åbne MitID appen, indtil du har trykket Fortsæt i login vinduet.
Får du beskeden, hvor du ikke selv har logget på med MitID?
Modtager du beskeden på SMS, hvor du ikke selv er ved at logge ind med MitID, kan det skyldes, at en anden bruger har tastet forkert Bruger-ID. Det kan skyldes, at du har valgt et BrugerID, der ligner en anden brugeres Bruger-ID til forveksling.
Du kan derfor med fordel vælge at ændre dit Bruger-ID til et mere unikt.
Sådan ændrer du Bruger-ID:
- Log på MitID.dkÅbner i nyt vindue
- Vælg Rediger Bruger-ID
- Herefter anmoder du om adgang
- Af sikkerhedsmæssige årsager, skal du vente en time, før du kan ændre dit Bruger-ID
- Du får besked, når din adgang er åben. Herefter har du 24 timer til at logge ind igen og ændre dit Bruger-ID