Når du taler med en rådgiver i Handelsbanken, kan samtalen blive optaget. Det er fordi banken ifølge MiFID II-reglerne (§ 10 i bekendtgørelse om de organisatoriske krav til værdipapirhandlere) er retligt forpligtet til at optage og gemme al elektronisk kommunikation med kunder, hvor kommunikationen fører til eller kan føre til en ordre i finansielle instrumenter, eksempelvis værdipapirer.
For at undgå uoverensstemmelser på baggrund af den rådgivning, der er givet i telefonen, er det i begge parters interesse at kunne genhøre samtalen.
Optagelserne anvendes alene som dokumentation og anvendes ikke i uddannelsesøjemed.
Denne information om optagelse af telefonsamtaler er et supplement til Handelsbankens Persondatainformation, som du kan finde på via link herunder. Her kan du læse mere om vores behandling af personoplysninger og dine rettigheder, herunder om din ret til indsigt i optagelsen.
Persondatabeskrivelse – English (pdf)
Læs mere om behandling af personoplysninger