1. Om os
  2. /
  3. Handelsbanken Danmark skal have ny ejer

Handelsbanken Danmark skal have ny ejer. Hvad betyder det for dig som kunde?

Kundemøde

Vi er stadig den samme bank, som du kender - og som kender dig

Du vil fortsat få hjælp med både igangværende og nye forretninger. Du vil møde de samme rådgivere og eksperter og få den samme tilgængelige og personlige rådgivning som hidtil. De produkter, du har hos os i dag, fortsætter som hidtil, og de aftaler, vi har lavet med dig, gælder også fortsat. 

Læs svar på nogle af de mest almindelige spørgsmål nedenfor, og tag fat i din rådgiver, hvis der er noget, du ikke har fået svar på.

Handelsbanken Danmark skal have ny ejer - hvad betyder det for mig som kunde?

Handelsbanken-koncernen har i oktober 2021 besluttet at trække sig ud af det danske marked og har indledt en proces om at sælge sin virksomhed i Danmark. Som kunde vil du ikke mærke forskel. Vi er stadig den samme bank, som du kender - og som kender dig. Vi forsætter med at drive vores bank på akkurat samme måde og med samme produkter og services som før, og vi vil løbende informere dig om processen. Vores fokus er, at du er tryg.

Hvorfor skal Handelsbanken Danmark have ny ejer?

Beslutningen er en del af Handelsbanken-koncernens strategi om at fokusere forretningen. Koncernen sælger derfor sine aktiviteter i Danmark og Finland for fremover at fokusere på markederne i Sverige, Norge og Storbritannien. Det er et strategisk valg, som sker samtidig med, at forretningen i Danmark står stærkt. Vi har nogle af Danmarks mest tilfredse kunder og en god og stabil udvikling i indtjening og aktiviteter. 

Hvornår kommer der en ny ejer – og hvem bliver det?

Det ved vi ikke endnu. Men vi vil løbende orientere dig, så snart der er nyt.

Sker der ændringer i mine aftaler?

Nej. Vi fortsætter med at drive vores bank på akkurat samme måde og med samme produkter og services som før. Vi vil hjælpe dig med både igangværende og nye forretninger. De produkter, du har hos os i dag, fortsætter som hidtil, og de aftaler, vi har lavet med dig, gælder også fortsat.

Får jeg ny rådgiver?

Nej. Du vil møde de samme rådgivere og eksperter og få den samme tilgængelige og personlige rådgivning som hidtil. Der kan selvfølgelig forekomme rådgiverskift som altid, også når der er kommet en ny ejer, men vi gør vores yderste for at minimere det.

Hvad sker der med mine konti? Bliver mine regninger stadig betalt?

Ja, selvfølgelig. Dine regninger bliver betalt fuldstændig som hidtil – og dine konti vil også fortsætte fuldstændig som hidtil. Så du skal ikke gøre noget. 

Hvad sker der med de penge, jeg har stående på mine konti eller har investeret via jer?

Der ændres ikke noget ved det i forhold til, hvordan det er i dag. Vi er underlagt reglerne for Indskydergarantifonden, og det vil vi fortsat være. De investeringer, du har lavet med os, fortsætter uændret og er ikke påvirket af os som bank. 

Hvad sker der med mine lån og de aftaler, jeg har med jer i dag?

Alle aftaler fortsætter uændret som hidtil. Det gælder også dine PrioritetsLån. 

Hvad betyder det for mine investeringer?

Vi har den samme professionelle tilgang til at styre vores aftaler og investeringer, som vi plejer. Dine penge er stadig i trygge hænder hos os. Når vi ved mere om, hvem der skal overtage os, kan der muligvis ske ændringer, men det er alt for tidligt at sige noget om.

Hvad sker der med mit depot, når banken sælges?

Det overføres i givet fald til den bank, som overtager aktiviteterne, men depotet står i dit navn, og værdipapirerne er dine, uanset hvem der kommer til at købe de danske aktiviteter. Dine Handelsinvest påvirkes således heller ikke af et salg af Handelsbanken. Du kommer til at høre meget mere om det praktiske, når det en dag bliver relevant. Indtil da fortsætter tingene uændrede. 

Hvordan påvirkes mit køb eller salg af bolig?

Vi kan gennemføre din bolighandel på fuldstændig samme vis, som det hele tiden har været aftalt. Vi har de samme finansieringsmuligheder i morgen som i går. Så det korte svar er, at det ikke påvirker dit køb/salg af bolig. 

Kan I tilbyde mig nye produkter?

Ja, det kan vi, og det vil vi meget gerne. Vi har fuldstændig samme muligheder for at tilbyde dig produkter og services, som vi havde tidligere. Og det er stadigvæk os i filialen, der kan træffe beslutninger i dit kundeforhold.