Brexit – sådan bliver du påvirket
Ved årsskiftet forlod Storbritannien EU. Vi kan derfor ikke længere tilbyde nye produkter og tjenester til kunder i Storbritannien. En undtagelse er dog erhvervslån, som vi fortsat kan tilbyde vores erhvervskunder. Vores ambition er fortsat at tilbyde dig personlig service og god rådgivning – uanset hvor du befinder dig.
Kunde i Danmark men bosat i Storbritannien?
Er du kunde i Danmark, forbliver størstedelen af de tjenester, vi tilbyder, uændrede - både under og efter overgangsperioden. Dette forudsætter dog, at du begyndte at bruge tjenesterne, før du bosatte dig i Storbritannien.
Dette kan gælde for tjenester såsom køb eller salg af finansielle instrumenter, at kunne opretholde kontanter og VP-konti eller have adgang til kapitalmarkedsprodukter. Kreditter tildelt virksomhedsenheder forbliver også uændrede.
På den anden side skal banklån, der er ydet til privatpersoner, der boede i Storbritannien på tidspunktet for lånet, behandles særligt. Generelt vil sådanne lån ikke blive påvirket i de næste fem år, men de kan ikke fornyes eller forlænges i denne periode.
Vi kontakter dig direkte, hvis vi ikke mener, at vi kan fortsætte med at tilbyde dig banktjenester på grund af gældende regler i Storbritannien.
Er du fast bosiddende i Storbritannien?
Bor du permanent i Storbritannien? Så anbefaler vi, at du kontakter Handelsbanken plc - et datterselskab af Svenska Handelsbanken AB - som tilbyder banktjenester direkte fra Storbritannien. Flere oplysninger findes på
Handelsbanken Plc's hjemmesideÅbner i nyt vindue
De tjenester, som Handelsbanken plc tilbyder kunder i Storbritannien, påvirkes ikke af Brexit.
Kunde i Storbritannien, men bor i Danmark / EØS?
Er du kunde hos Handelsbanken plc, men bor i Danmark eller i et andet land inden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS)? Så finder du flere oplysninger på Handelsbanken plc's hjemmeside.