Kontakt først din filial
Har du en klage, skal du i første omgang henvende dig i den filial, som du er kunde i.
Klager skal behandles effektivt og omhyggeligt. Du har krav på at få et sagligt og korrekt svar, og du kan bede om at få det skriftligt, hvis du ønsker det.
Er du ikke tilfreds med filialens afgørelse?
Hvis du ønsker, at filialens beslutning skal vurderes igen, vil vi bede dig om at kontakte Handelsbankens klageansvarlige (Juridisk Afdeling).
Send en mail til klageansvarlig
Når vi har modtaget din klage, sender vi dig inden for tre hverdage en bekræftelse samt en vurdering af, hvornår vores gennemgang af din klage forventes færdig. Hvis du ikke får ret i din klage, har du naturligvis krav på at få en begrundelse.
Hvis du ikke er tilfreds med bankens beslutning, kan du henvende dig til Det finansielle ankenævnÅbner i nyt vindue eller til domstolene.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes, hvis du vil klage over en ydelse købt online. Klagen skal oprettes på http://ec.europa.eu/odrÅbner i nyt vindue
Hvis du sender en klage via EU-kommissionens online klageportal skal bankens e-mailadresse klageansvarlig@handelsbanken.dk oplyses.
Generelle kommentarer
Hvis du har synspunkter af mere generel karakter, som du gerne vil dele med os, så hører vi meget gerne fra dig.