Høje krav til kundekendskab
For at forhindre at banker bliver udnyttet til hvidvask og finansiering af terrorisme, findes der særlige regler, der gælder i stort set hele verden. Derfor kan du få spørgsmål, som du måske oplever som usædvanlige. Vi ser på vores forpligtelser med stor alvor, men ser også dette som en mulighed for at lære dig bedre at kende.
Lav risikotolerance
Som kunde er det vigtigt, at du føler dig tryg, når du laver forretninger med os. For at forhindre finansiel kriminalitet har vi en politik for lav risikotolerance. Det betyder, at vi afstår fra at indgå forretningsrelationer med kunder og virksomheder, hvor vi vurderer, at der er en risiko for, at banken bliver udnyttet til finansiel kriminalitet.
Løbende opdatering
Vi er pålagt at foretage løbende opfølgning på eksisterende kundeforhold, og derfor skal alle kunder være forberedt på at besvare spørgsmål om kundeforholdet. Det kan fx være i forbindelse med, at vi bliver bekendt med nye oplysninger, eller hvis dit adfærdsmønster ændrer sig.
Det er et krav i den danske hvidvasklov, at vi kan dokumentere, hvem vores kunder er, og hvordan de bruger os som bank. Det krav gælder alle danske banker, og på den måde er både vi og du som kunde med til at bekæmpe hvidvask og anden økonomisk kriminalitet. Når vi har dine oplysninger, kan vi bedre reagere, hvis noget – mod forventning – ikke er, som det skal være
Derudover kommer du til at høre fra os mindst hvert femte år, hvor vi beder dig bekræfte vores oplysninger om dig, og hvordan du bruger os som bank - også selvom der ikke er noget, der har ændret sig.