1. Erhverv
  2. /
  3. Digitale services
  4. /
  5. NemID og BankID

NemID og BankID til virksomheder

Anvend NemID og BankID til at gennemføre virksomhedens forretninger
a desk with a laptop on showing a diagram on the screen

Digital legitimation på forskellige måder

NemID og BankID er begge digital legitimation som man skal anvende til at logge på bankens digitale løsninger. Med det private NemID kan du digitalt signere dokumenter for virksomheden.

Som erhvervskunde i Danmark, har du en digital medarbejdersignatur til at logge på offentlige hjemmesider. Til vores digitale løsninger skal du anvende NemID erhverv for at logge på Netbank Erhverv, og herudover en BankID for at logge på vores globale digitale løsninger som GlobalOn-Line og MarketOn-Line. 

en laptop

Digital signering

Med dit private NemID, kan du enkelt signere dokumenter digitalt for din virksomhed. Du slipper for fysiske dokumenter og aftalen kan træde hurtigere i kraft. Hvis du har en Netbank Privat hos os, er det via den du signerer for din virksomhed. Har du ikke Netbank Privat, skal du underskrive via Digital signering på vores hjemmeside.

Sådan signerer du digitalt:

  1. Du får direkte besked via SMS eller mail, når der ligger dokumenter til signering.
  2. I øverste højre hjørne på handelsbanken.dk finder du "Log på". Hvis du har Netbank Privat hos os, klikker du på denne. Har du ikke Netbank Privat, skal du i stedet klikke på Digital signering. Du skal logge på med dit private NemID.
  3. Dokumenter til signering fremgår af fanen "Godkend aftaler".
  4. Læs dokumentet igennem og godkend med dit private NemID.
  5. Det signerede dokument vil herefter blive sendt til din virksomheds e-Boks. 

NemID erhverv til bank

Ved oprettelse af en aftale om Netbank Erhverv, får du tilsendt en NemID erhverv. NemID erhverv består af en nøgleapp eller et nøglekort. Nøglekortet indeholder engangskoder, som du skal anvende sammen med bruger-id og adgangskode.

en jordglob

BankID til globale løsninger

Du skal anvende BankID for at logge på vores globale digitale løsninger som GlobalOn-Line og MarketOn-Line, som giver dig et samlet overblik over virksomhedens udenlandske konti, og hvor du for eksempel kan foretage betalinger og afdække risici på forskellige markeder.
GlobalOn-Line
MarketOn-Line

Bestil BankID

Før du starter

Hvis din virksomhed eller organisation skal anvende BankID, kræves følgende:

Support  

Kontakt vores Kundesupport på telefon +45 4456 2260 som sidder klar til at hjælpe dig.

Hjælp til BankID (engelsk)Åbner i nyt vindue

Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte din lokale filial.


Spær BankID

Hvis du mister din BankID skal du straks spærre det. Ring på telefon +46 8 41 12 122 eller kontakt din lokale filial.