Klageprocedure


Klager fra kunder er et emne, som vi i Handelsbanken tager meget alvorligt, og det er blot en af mange måder, hvorpå vi sætter kunden i centrum. Det giver os et værdifuldt bidrag til den løbende indsats for at gøre tingene bedre.

Vi ser positivt på de synspunkter, som vores kunder giver os. Hvis du vil klage over noget, skal du i første omgang henvende dig i den filial, som du er kunde i.

Find din filial

Det er vores holdning, at klager skal behandles effektivt og omhyggeligt. Du har krav på at få et sagligt og korrekt svar, og du kan bede om at få det skriftligt, hvis du ønsker det.

Du har også krav på at få et hurtigt svar. Når vi har modtaget din klage, sender vi dig inden for tre hverdage en bekræftelse samt en vurdering af, hvornår vores gennemgang af din klage forventes færdig. Hvis du ikke får ret i din klage, har du naturligvis krav på at få en begrundelse.

Hvis du ønsker, at filialens beslutning skal vurderes igen, vil vi bede dig om at kontakte Handelsbankens klageansvarlige

Send en mail til Juridisk Afdeling.

Hvis du ikke er tilfreds med bankens beslutning, kan du henvende dig til Pengeinstitutankenævnet (nyt vindue) eller til domstolene.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes, hvis du vil klage over en ydelse købt online. Klagen skal oprettes på http://ec.europa.eu/odr (nyt vindue)

Hvis du sender en klage via EU-kommissionens online klageportal skal bankens e-mailadresse klageansvarlig@handelsbanken.dk oplyses.

Find filial via postnr.

Indtast postnummer, fx 4900

   

Søg på kort
Kort over filialer
Kort over filialer

Vi hører gerne fra dig
Hvis du har synspunkter af mere generel karakter, som du gerne vil dele med os, så hører vi meget gerne fra dig.
Feedback



© Handelsbanken
» Brug af cookies